Schilderen is voor mij een noodzaak, het is er altijd en wacht op mij. Elk schilderij is een zoektocht met onbekende afloop. Telkens weer is het een uitdaging en avontuur om de binnenwereld en buitenwereld in harmonie te brengen, te ordenen en uitersten met vorm en kleur op elkaar af te stemmen.

Mijn inspiratie komt vaak uit de natuur en dan vooral de getijdenstroom van de zee. Als klein kind was ik al gefascineerd door het magische ritme en de beweging van het gaan en komen van eb en vloed.

Deze sporen van herinneringen, maar ook recente gebeurtenissen die indruk maken, vinden hun weg in een eigen abstracte beeldtaal, waardoor het werk geheel op zichzelf staat en zijn eigen ruimte inneemt.

Tekenen en schilderen naar de waarneming vergroot de tekenvaardigheid en helpt om echt goed te kijken en ervaren hoe iets werkelijk in elkaar zit, dat brengt mij ook vaak op ideeën voor het abstracte werk. Een mooie gebogen lijn of een interessante vorm kan dan het begin zijn, waarna er vele lagen volgen waardoor je soms niet eens meer ziet waarmee het begon, maar dat is ook niet belangrijk.

Voor mij is van belang dat er uiteindelijk balans en ruimte ontstaat in het schilderij maar ook een dusdanige  spanning zodat het niet gauw gaat vervelen. Als de toeschouwer daar affiniteit mee heeft en de stilte en tijdloosheid erin herkent dan denk ik dat je het werk geslaagd mag noemen.